جستجو
تلفن تماس: ۲۸۴۲۵۰۵۸ - ۰۲۱

سود جوجه کشی

این روزها جوجه کشی پرندگان یکی از مشاغل پرطرفدار است. سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که سود جوجه کشی پرندگان به چه میزان است؟ آیا سود جوجه کشی مهم ترین عاملی است که باعث شده است افراد رغبت زیادی برای ورود به صنعت جوجه کشی و پرورش طیور داشته باشند؟

اگر بخواهیم به این دو سوال پاسخ کوتاهی بدهیم باید در ابتدا بگوییم دو دسته افراد در زمینه جوجه کشی فعالیت می کنند.دسته اول افرادی هستند که به طور کلی به پرورش پرندگان علاقه دارند. این افراد طبیعاتا نگاه اقتصادی به این حرفه ندارند. حتی اگر سود جوجه کشی برای آن ها مقدار قابل توجهی نباشد، باز هم صرفا به خاطر علاقه به این کار مشغول خواهند بود.

اما دسته دوم افرادی هستند که جوجه کشی صرفا برایشان یک منبع درآمد است.طبیعی است که این افراد اگر بدانند که سود جوجه کشی چندان قابل توجه نیست، مطمئنا آن را برای شروع یک فعالیت اقتصادی برای کسب درآمد انتخاب نمی کنند. حتی کسانی که در این زمینه سابقه فعالیت دارند اگر از لحاظ اقتصادی پر بازده نباشد، آن را رها می کنند.

اگر به دنبال شروع فعالیت اقتصادی در زمینه جوجه کشی هستید، در این مقاله از وبلاگ گندم با ما همراه باشید تا میزان سود جوجه کشی را بررسی کرده و پس از آن تصمیم بگیرید.

طبیعتا هر فردی قبل از اینکه بخواهد یک فعالیت اقتصادی را شروع کند باید برای چند سوال کلیدی به دنبال جواب باشد. این سوالات در رابطه با جوجه کشی عبارتند از :

چه میزان سرمایه برای شروع فعالیت جوجه کشی مناسب است؟

سرمایه اولیه صرف چه مواردی می شود؟

سود جوجه کشی کدام پرنده از همه بیشتر است؟

ظرف چه مدت به سود جوجه کشی دست می یابیم؟

چه مواردی دست یابی به سود جوجه کشی را به خطر می اندازد؟

چگونه در بازار جوجه کشی سهیم شویم؟

و …

سوالاتی از این قبیل که پایه اقتصادی دارند نه تنها در ابتدای شروع فعالیت جوجه کشی، بلکه هر فعالیت اقتصادی دیگری سوالات کلیدی است. در این مقاله ما بطور خلاصه آن به آن ها پاسخ می دهیم آما هر کدام از سوال های فوق لازم است در یک مقاله جداگانه به طور مفصل شرح داده شوند

سرمایه اولیه برای شروع جوجه کشی

احتمالا شنیده اید که با کمترین میزان سرمایه گذاری در جوجه کشی می توانید به سود برسید. این گفته تا حدودی صحیح است. شما می توانید با حد اقل سرمایه به شرطی که بتوانید تمام امکانات لازم برای جوجه کشی اصولی را فراهم کنید، نه تنها به درآمد؛ بلکه به سود جوجه کشی ایده آل دست یابید. مقیاس سرمایه گذاری شما از یک حداقل برای خرید الزامات جوجه کشی از قبیل یک دستگاه جوجه کشی نیمه اتوماتیک با ظرفیت کمتر از 50 تخم تا دستگاه های جوجه کشی صنعتی بزرگ با ظرفیت های بیش از 1000 تخم متغیر است. بنابراین حق انتخاب بسیاری پیش روی شماست.

سرمایه اولیه صرف چه مواردی می شود؟

فرقی نمی کند شما در ابتدای راه پرورش پرندگان باشید یا سالها در این زمینه فعالیت کرده باشید، جوجه کشی پرندگان نیاز مند صرف هزینه برای تهیه الزاماتی مشخص است. این موارد شامل خرید دستگاه جوجه کشی، خرید تجهیزات دستگاه از قبیل آبخوری و دانخوری، مکان مناسب برای جوجه کشی، تهیه تخم نطفه دار پرندگان، نظافت، بهداشت مکان جوجه کشی، تهیه خوراک پرندگان و … هستند.

برخی از این هزینه ها مانند هزینه خرید دستگاه جوجه کشی تنها یکبار صورت می گیرد. از این رو لازم است در خرید آن و انتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی تحقیقات لازم را به عمل آورید تا بتوانید سال ها از آن برای جوجه کشی اسفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دستگاه جوجه کشی اینجا کلیک کنید.

سود جوجه کشی کدام پرنده از همه بیشتر است؟

سود جوجه کشی شتر مرغ، سود جوجه کشی بلدرچین، سود تولید جوجه یک روزه و حتی سود جوجه کشی مرغ گوشتی و …. کدامیک واقعا سود بیشتری را نصیب شما می کند؟ کدام پرنده صرفه اقتصادی بیشتری دارد؟

در اینجا باید بگوییم انتخاب پرنده مناسب برای جوجه کشی و کسب درآمد تا حدود زیادی سلیقه ای است و بسته به هدف شما از جوجه کشی می تواند متفاوت باشد. شما می توانید پرندگان زینتی و پرندگان گران تر را برای جوجه کشی انتخاب کنید. در این صورت باید انتظار داشته باشید که هرچه پرنده در بازار ارزشمند تر باشد، سود جوجه کشی آن نیز بیشتر خواهد بود.

اما گاهی نگاه شما به نیاز بازار است و به دنبال جوجه کشی پرنده ای هستید که همواره مشتریان ثابت خود را در بازار روز مره دارد و به عبارتی در جامعه همواره برای آن پرنده تقاضا وجود دارد.

شاید سود جوجه کشی این پرندگان به اندازه پرندگان زینتی نباشد، اما در صورتی که شما بتوانید کارخود را توسعه دهید و مشتریان ثابت خود را در بازار به دست آورید مطمئنا سود بالایی بدست خواهید آورد.

از سویی دیگر برخی پرندگان شرایط متفاوتی برای پرورش دارند. به همین دلیل لازم است این فاکتور را در میزان سود دهی جوجه کشی در نظر بگیرید. مثلا شرایط پرورش بوقلمون با مرغ متفاوت است و دانش تخصص متفاوت تری نسبت به مرغ نیاز دارد. شما باید بسنحید که آیا پرورش یک بوقلمون یا یک پرنده زینتی خاص که شرایط خاص تری می طلبد به دردسر های آن می ارزد یا خیر.

سود جوجه کشی کدام پرنده از همه بیشتر است؟
سود جوجه کشی کدام پرنده از همه بیشتر است؟

ظرف چه مدت به سود جوجه کشی دست می یابیم؟

اگر بخواهیم دست یابی به سود جوجه کشی را بازگشت سرمایه بدانیم باید بگوییم به شرطی که بتوانید همه شرایط لازم برای جوجه کشی انواع طیور را فراهم کنید خیلی زود به سود جوجه کشی دست می یابید.اما بازهم انتخاب نوع پرنده دراین میزان مدت بازگشت سرمایه متفاوت است. مدت زمان پرورش بلدرچین و مرغ نسبت به پرنده ای مانند شترمرغ کوتاه تر است بنابراین طبیعی است که پرورش بلدرچین زود تر از شتر مرغ شما را به درآمد می رساند.

مشکلات جوجه کشی

جوجه کشی مانند هر فعالیت اقتصادی دیگری خطراتی دارد. هر کدام از مشکلات جوجه کشی که در طی فرایند پرورش پرنده پیش روی شما قرار می گیرد می تواند بر میزان هزینه تاثیر گذاشته و منجر به کاهش سود شما از جوجه کشی شود.

اگر بخواهیم از خطرات احتمالی که پیش روی پرورش پرندگان ماست از قبیل بروز بیماری و .. صرف نظر کنیم باید بگوییم تهیه ابزار و تجهیزات نار مرغوب و بی کیفیت می تواند به مرور زمان هزیه های هنگفتی را به شما تحمیل کند. خرید دستگاه جوجه کشی، تهیه خوراک طیور، تهیه تخم نطفه دار ، تهیه قفس پرورش طیور و  … هرکدام باید در بهترین شرایط و از معتبرترین منابع موجود صورت گیرد تا شما با خیال راحت بتوانید به این حرفه بپردازید. بنابراین ضروری است که تجهیزات جوجه کشی خود را از شرکت های معتبر مانند گروه تخصص گندم و سایر شرکت هایی که در این رابطه تخصص و سابقه فعالیت دارند تهیه کنید.

چگونه در بازار جوجه کشی سهیم شویم؟

یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسب و کاری شناخته شدن در بازار فروش و تثبیت جایگاه در آن حرفه است. جوجه کشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بررسی سود جوجه کشی بدون حضور ثابت و دائم در بازار امکان پذیر نیست.اما بازار جوجه کشی چگونه است؟

یکی از بازارهای ثابت و همیشگی که مشتریان خود را همواره حفظ می کند بازار های محلی است. شما در صورتی که بتوانید در بازار محلی محصولاتتان را عرضه کنید، می توانید ظرف مدت کوتاهی شناخته شوید و مشتریان ثابت خود را پیدا کنید.

اما علاوه بر بازراهای محلی، فرصت حضور در دنیای مجازی و بهره مندی از فروشگاه اینترنتی می تواند نقش مهمی در دنیای فروش و در نتیجه کسب درآمد و افزایش سود فروش شما از محصولاتتان باشد. یک وب سایت معتبر در صورتی که بتواند شرایط فروش آنلاین محصول و خدمات خود را تحت تایید سازمان های مربوطه فراهم کند، تنها با چند کلیک می تواند ظرف مدت کوتاهی به فروش بالا در بازار دست یابد. این در صورتی که محصولات با کیفیت ارائه داده و در بازار شناخته شده باشد.

از یک منظر دیگر بازار بررسی بازار را می تواند در میزان تقاضای محصول مورد بررسی قرار داد. برخی پرندگان به دلیل تقاضای همیشگی برای گوشت یا خرید تخم در بازار همیشه خریدار دارند و این ضمانتی است برای حضور دائمی شما در بازار و فروش محصول البته به شرط شناخته شدن در بازار و ارائه محصول مرغوب.

چگونه در بازار جوجه کشی سهیم شویم؟
چگونه در بازار جوجه کشی سهیم شویم؟

تحقیق مهم ترین فاکتور شروع جوجه کشی

شنیدن عبارت دستگاه جوجه کشی خانگی از یک طرف و شنیدن سود بالای جوجه کشی از طرف دیگر می تواند برای هرشخصی وسوسه بر انگیز باشد. به همین دلیل است که این روزها انتخاب جوجه کشی به عنوان شغل اول و حتی به عنوان شغل دوم بسیار پرطرفدار است و می تواند برای کسب درآمد و حتی دست یابی به سود مالی انتخاب ایده آلی باشد.

اما نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که تحقیقات همه جانبه قبل از شروع فعالیت جوجه کشی را فراموش نکنید. در ابتدا همه تحقیقات لازم در رابطه با پرنده ای که قصد پرورش آن را دارید از جمله شرایط پرورش آن، نیاز ها و الزامات آن را بررسی کنید و سپس تجهیرات لازم برای پرورش طیور را تهیه و جوجه کشی را آغاز کنید.

برای مطالعه فرآیند جوجه کشی به زبان ساده مقاله مراحل جوجه کشی با دستگاه خانگی را مطالعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *